Arta Emoțiilor
Stimularea socio-emotională îi ajută pe copii să:
Iniţiaze jocul sau se alăture altor copii pentru a se juca. Ei învaţă cum să iniţieze şi să păstreze o relaţie de prietenie.
Inventeze jocuri sau să poată urmări reguli simple ale jocului; preferă jocul de tip dramatic, prin care atrage atenţia, sau jocul de tip „mă prefac că sunt un…“ (animal, super erou, personaj, mama, tata, etc); îi place însă să câștige tot timpul.
Recunoască şi exprime propriile emoţii și să devină mai conştient de emoţiile celorlalţi
Gestioneaze mai bine emoţia de frică, anxietatea de a se separa de părinte, începe să tolereze să stea singur.
Învaţe să își aştepte rândul, să îi crească toleranţa la frustrare, poate amâna recompensa. Învaţă să împartă jucării, obiecte.
De ce să alegi progranul ARTA FERICIRII?
- Deprinderi pentru o ascultare activă;
- Dezvoltarea autonomiei personale;
- Dezvoltarea inteligenţei emoţionale;
- Managementul relaţiilor interpersonale;
- Comunicare eficientă;
- Creșterea stimei de sine;
- Creearea unei conştiinţe sociale;
- Ajută la o mai bună gestionare a emoţiilor;
- Ajută la creearea unei gândiri libere;
- Ajută la autoreglare.
Acest atelier îşi propune să ajute cât mai mulți copii să se dezvolte pe mai multe planuri găsind calea spre o dezvoltare armonioasă și echilibrată.
Cu toții ne dorim mai mult decât sănătate fizică pentru copiii noștrii, ne dorim să se cunoască și să se înțeleagă pe ei înșiși, pentru a avea relații frumoase cu cei din jurul lor, ne dorim să le cultivăm acea celebră „inteligență emoțională” și mai ales, ne dorim să crească siguri pe ei, armonioși sufletește și fericiți!
Stimularea cognitiva presupune dobândirea cunoștințelor necesare, dezvoltarea abilitățiilor esențiale și a capacității de rezolvare a problemelor. Toate acestea îi ajută să își dezvolte un mod de gândire sănătos.
Toate aceste abilităţi amintite mai sus, se învaţă şi se exersează în interacţiunile zilnice pe care copilul le are cu ceilalţi, copii sau adulţi.
Pentru a putea asimila comportamente sociale, emotionale, cognitive potrivite, copiii au nevoie de un context de învăţare care să fie structurat, în care să se regăsească reguli cu sens, explicate şi repetate, de multă răbdare şi de înţelegere din partea adulţilor; un aspect foarte important de care trebuie să ținem cont este faptul că creierul copilului preșcolar este încă în plină dezvoltare neuronală, așadar acest proces al asimilării de noi abilități este unul care poate crea circuite neuronale utilizabile ulterior toată viața. De asemenea, să nu uităm și că reacţiile emoţionale şi comportamentale pe care copiii le văd la ceilalţi, în special la adulţi (părinţi, educatori) au rolul de a le forma şi de a le modela comportamentele.
Durată
1 oră
Frecvență
O dată pe săptămână
Copii în grupă
4-6 persoane